نحوه گزارش گیری و تنظیمات آن

در این قسمت به نحوه تهیه گزارشات و تنظیمات معمول آن خواهیم پرداخت

 

فیلترهای معمول گزارشات

آپشن هایی مانند تاریخ ، نوع ، شماره ، کاربر و .... که بسته به نوع گزارش متفوت است فیلترهای مشابهی جهت محدود کردن نتیجه گزارش با توجه به نیاز کاربر می باشد که مانند آنها در کادر (1) و (2) در تصویر زیر آمده است

 

جستجوی پیشرفته

در صورتی که آیتم جستجوی پیشرفته (آیتم شماره 3) جزو پارامترهای گزارش  باشد با  استفاده  از این  امکان  می توانید شروط ترکیبی و  محدودتری در نتیجه گزارش اعمال نمایید

 

بعنوان مثال در تصویر فوق ابتدا آیتم شرط (عمر اولیه) را  انتخاب کرده ایم سپس نوع و عملگر شرط (بزرگتر) و مقدار شرط  (5) وارد شده است و در پایان با دکمه انتخاب این شرط به لیست شرط های انتخاب شده اضافه می گردد و به همین  ترتیب می توان  هر  تعداد شرط که  نیاز است در گزارش اعمال نمود

 

زیر منوی دکمه تایید

با زدن دکمه فلش کنار دکمه تایید منویی به شکل کادر شماره 4 در تصویر فوق باز می شود که با استفاده از این آیتم می توانید نحوه نمایش گزارش یا گرفتن خروجی از آن را تعیین نمایید و یا بجای چاپ گزارش از آن خروجی اکسل بگیرید که جهت  انجام این  کار باید برنامه اکسل  روی سیستم نصب شده باشد و همچنین فیلد مرجع جزو فیلدهای گزارش نباشد

 

مرتب سازی

به کمک دکمه مرتب سازی (آیتم شماره 5) فرم زیر باز می شود که می توانید با کلیدهای بالا و پایین ترتیب مرتب سازی گزارش را تعیین نمایید یا به کمک برداشتن یا گذاشتن تیک ها آیم های دخیل در مرتب سازی را مشخص نمایید

 

لیست فیلدها

با زدن دکمه لیست فیلدها (آیتم شماره 6) لیست فیلدها که شامل ستون های  گزارش می شود نمایان می شود. بدین صورت که با فعال یا غیرفعال نمودن آنها ستون های گزارش مدیریت می گردد

 

مشخصات گزارشها

با فشردن دکمه لیست گزارشها (آیتم شماره 7) صفحه تنظیمات مشخصات گزارش باز می گردد.در این فرم می توانید پارامترهای قبل از گزارش گیری را از قسمت فیلترگذاری نعیین نمایید و یا نوع و اندازه کاغذ چاپ را تغییر دهید. هم چنین نمایش یا عدم نمایش آرم گزارش ، تاریخ گزارش ، عنوان ستون ها و ... را مدیریت نمایید

لازم بذکر است جهت تنظیمات فوق داشتن دسترسی های مربوطه جهت  کاربر مورد نظر الزامی است

 

نحوه برداشتن خط قرمز در گزارش ها

در صورتی که در گزارشات به خط چین قرمز عمودی مواجه شدید به این دلیل است که فضای کافی جهت نمایش تمامی ستون ها یا فیلدها در صفحه گزارش وجود ندارد. جهت رفع این مشکل یا باید نسبت به حذف ستون هایی که نیازی ندارید اقدام نمایید که توضیحات آن در قسمت نکته ها / نحوه گزارش گیری و تنظیمات آن / لیست فیلدها آمده است. و یا در صورتی که کاغذ چاپ به صورت عمودی تنظیم شده است آن را به حالت عمودی تغییر دهید که جهت این کار باید به قسمت  نکته ها / نحوه گزارش گیری و تنظیمات آن / مشخصات گزارش ها مراجعه نمایید